3 övningar mot ont i ryggen

Om man har mycket stillasittande och monotona rörelser i sin vardag är det lätt att bli stel och få ont i muskler och leder. En av de mest utsatta kroppsdelarna är våra ryggar. Att ta regelbundna pauser under dagen och göra pausgympa kan motverka detta!


Övningar mot ryggont

Övningar mot ryggont - Pausit, personlig tränare i datorn

Övning #1

Stå upp. Korsa benen, luta dig framåt och försök nå dina fötter med händerna.

 

Övningar mot ryggont - Pausit, personlig tränare i datornÖvning #2

Stå upp. Sätt händerna på höfterna. Vicka på höfterna i sidled.

 

Övningar mot ryggont - Pausit, personlig tränare i datorn

Övning #3

Stå upp. Sträck höger och vänster arm växelvis snett över huvudet. ”Plocka äpplen”.


Personlig tränare i din dator

I vårt pausprogram kan du själv välja vilken typ av övning som du vill ha. Du kan välja mellan nackövningar, axelövningar, bröstryggsövningar, ländryggsövningar, hand-/armövningar, höftövningar, fotövningar, balans, avslappningsövningar och andningsövningar. På det sättet kan du anpassa programmet efter specifika problemområden du har, eller välja att få upp slumpade övningar för att röra på hela kroppen. Har du problem med ryggen? Då kan du anpassa programmet så det ligger extra fokus på just ryggövningar!

Prova pausgympa gratis

Med vårt pausprogram får du en personlig tränare direkt i din dator! Regelbundet under dagen får du en notis om att det är dags att ta en paus och röra på sig. Sedan slumpas övningar fram, beroende på vilka problemområden du har valt tidigare. Du bestämmer också vilka tider du vill att dessa pauser ska vara, och hur långa de ska vara. Vårt pausprogram går att anpassa oavsett storlek på företaget och vi jobbar med flera olika typer av företag. Vill du testa programmet under en gratis provperiod? Kontakta oss här!