3 övningar mot ont i ryggen

Sitter du still mycket och har många monotona rörelser i din vardag är det lätt att bli stel och få ont i ryggen. Ryggen är en av de mest utsatta kroppsdelarna när man har ett stillasittande arbete. Att ta regelbundna pauser under dagen och köra pausgympa är ett effektivt sätt att förebygga detta.

Dessa enkla övningar förebygger att få ont i ryggen:

1.    Övning

Stå upp. Korsa benen, luta dig framåt och försök nå dina fötter med händerna.

2.    Övning

Stå upp. Sätt händerna på höfterna. Vicka på höfterna i sidled.

3.    Övning

Stå upp. Sträck höger och vänster arm växelvis snett över huvudet och “plocka äpplen”.

Vi rekommenderar att du genomför 3 – 4 pausgympapass per dygn. Det behöver inte vara långa pauser, det räcker med ca 2 minuter per pass.

Testa gratis och förebygg besvär med ont i ryggen

Med vårt pausprogram får du en personlig tränare direkt i din dator. Regelbundet under dagen får du en notis om att det är dags att ta en paus och röra på dig. Sedan slumpas övningar fram, beroende på vilka problemområden du har valt att lägga extra fokus på. I det här fallet övningar för att förebygga att få ont i ryggen.

Du bestämmer själv vilka tider du vill att dessa pauser ska ligga, samt hur långa de ska vara. Vi jobbar med kunder från många olika branscher och vårt pausprogram går att anpassa till ditt företag, oavsett hur stort det är eller vilken bransch ni jobbar inom.

Vill du testa programmet under en gratis provperiod? Kontakta oss här!

Innan du går - vill du se hur programmet ser ut?

Det tar bara några sekunder.

Nej, tack
Ok, visa!