Enkel pausgympa för dig som har stillasittande arbete

Att få in mer rörelse i vardagen behöver inte vara svårt! Det finns massvis med fördelar med att göra pausgympa för de som har stillasittande arbete. I det här inlägget delar vi med oss några videor med pausgympa till dig som har stillasittande arbete. En perfekt lösning för dig som jobbar hemifrån eller på kontoret och som vill testa att göra pausgympa.

Varför ska man ta pauser?

Det finns flera fördelar med att ta pauser under arbetsdagen. Du ökar till exempel din koncentrationsförmåga, eftersom du får ett avbrott från det vanliga arbetet och du har sedan lättare att fokusera igen. Några andra fördelar med pauser är att du minskar risken för både dålig hållning och svaga muskler. Det finns egentligen ingen ultimat arbetsställning, utan det viktiga är att regelbundet variera sig. Genom att få in pausgympa i arbetsdagen kommer du automatiskt röra på dig och på så sätt träna upp dina muskler.

Länkar för att testa enkel pausgympa för dig som har stillasittande arbete

Med vårt program för pausgympa kan du smidigt integrera pausgympa och rörelse under arbetsdagen. Se Pausit som en bra anledning till att ta en paus från arbetet, snarare än ett träningspass. Vi brukar ofta beskriva vårt program som en personlig tränare direkt i din jobbdator. På regelbundna tider under dagen får du notiser i din dator om att det är dags att göra en pausgympa. Sedan visas ett antal olika övningar på din skärm som du enkelt  kan göra. Här kommer några av dem:

Nackövningar:

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6648149228814123008

 

Axelövningar:

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6650661933383065600

 

Rygg-, ben- och axelövningar:

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6658279891529797632

Prova på vårt pausprogram

Prova på vårt pausprogram helt gratis under en begränsad provperiod. Bli en del av våra nöjda kunder! Kontakta oss så berättar vi mer.