övningar som motverkar stela händer

Enkla andningsövningar för att slappna av

Våra andningsövningar för att slappna av kan hjälpa dig att komma ner i varv. I vårt stressade samhälle är det viktigt att komma ihåg att ta det lugnt ibland. Att ta regelbundna pauser under arbetsdagen där du fokuserar på något annat är ett bra sätt att göra det. I vårt pausprogram kan du själv välja vilken typ av övning som du vill ha. Du kan välja mellan nackövningar, axelövningar, bröstryggsövningar, ländryggsövningar, hand-/armövningar, höftövningar, fotövningar, balans, avslappningsövningar och andningsövningar. På det sättet kan du anpassa programmet efter specifika problemområden du har, eller välja att få upp slumpade övningar för att röra på hela kroppen!

Här är två av de andningsövningar som finns i vårt pausprogram:

  1. Föreställ dig att din mage är en ballong. Andas in och dra in luft så att magen fylls med luft. Känn spänningen i några sekunder och låt sedan magen sjunka ihop när du andas ut. Upprepa samma sak under hela övningen.
  2. Håll för din vänstra näsborre och andas in genom den högra. Andas ut genom vänster näsborre medan du håller för den högra. Täpp till båda näsborrarna medan du vilar ett par sekunder och repetera sedan.

 

Andningsövningar för att slappna av i vårt pausprogram

Med vårt pausprogram får du en personlig tränare direkt i din dator! Regelbundet under dagen får du en notis om att det är dags att ta en paus och röra på sig. Sedan slumpas övningar fram, beroende på vilka problemområden du har valt tidigare. Du bestämmer också vilka tider du vill att dessa pauser ska vara, och hur långa de ska vara. Vårt pausprogram går att anpassa oavsett storlek på företaget och vi jobbar med flera olika typer av företag. Vill du testa programmet under en gratis provperiod? Kontakta oss här!