Mer energi på jobbet med pausgympa

Brukar du känna att energin tryter framåt eftermiddagen? Du är inte ensam! Det är svårt att hålla energin och koncentrationsförmågan uppe under en hel arbetsdag, men det finns några saker du själv kan göra för att motverka detta. I det här inlägget tipsar vi om tre sätt för att få mer energi på jobbet!

Tips för att få mer energi på jobbet

Här är några av våra bästa tips för att få mer energi på jobbet och orka hålla humöret uppe under långa arbetsdagar!

  1. Få frisk luft: Det är lätt att tänka att det är omständligt och tidskrävande att ta sig utanför kontoret, men faktum är att du kommer må bättre av att vara utomhus och andas in lite frisk luft. Det är ett bra sätt att rensa hjärnan och få miljöombyte, vilket alltid är bra för kreativiteten och för koncentrationen. Det behöver inte vara en lunchpromenad på en timme, det räcker med en kortare promenad på några minuter för att du ska märka skillnad. 
  2. Gör det tråkigaste först: Det kommer alltid finnas arbetsuppgifter som varken känns särskilt roliga eller inspirerande. Försök att beta av dessa uppgifter på förmiddagen! Om du skjuter upp dem till eftermiddagen kommer du med förmodligen ändå tänka på dem under resten av dagen, och känna en stress över det. Genom att bli klar med dessa uppgifter tidigt kan du släppa dem helt under resten av dagen och ägna dig åt roligare saker!
  3. Ta regelbundna pauser: Helt ärligt så är det ingen som klarar av att sitta med samma arbetsuppgifter åtta timmar i sträck, fem dagar i veckan. Energinivåerna och koncentrationen kommer sjunka under dagen. Det finns dock saker du kan göra för att motarbeta detta. Genom att ta regelbundna pauser under arbetsdagen då du gör något helt annat, blir det lättare att hålla energin uppe. Med vårt pausprogram blir du påmind om när det är dags för en paus, och får dessutom in rörelse under denna paus (pausgympa på jobbet).

Vad är pausgympa?

Det är många personer som är nyfikna på att veta mer om vårt program för pausgympa, men vad är egentligen pausgympa? Vi på Pausit har utvecklat ett pausprogram som fungerar som en personlig tränare, direkt i din dator. Med vårt pausprogram får du en notis i din jobbdator på vissa tider, som du själv bestämmer i förväg. Sedan visas olika animationer för övningar på din skärm, och du kan själv följa med i övningarna. 

Prova på pausgympa

Pausgympa är helt enkelt ett sätt att ta en paus i arbetsdagen och samtidigt få in mer rörelse i vardagen. Vill du prova på vårt program för pausgympa? Under en begränsad tidsperiod får du tillgång till hela programmet med alla funktioner. Kontakta oss här så berättar vi mer.

Innan du går - vill du se hur programmet ser ut?

Det tar bara några sekunder.

Nej, tack
Ok, visa!