Pausgympa för att träna balansen

Många upplever att det är svårt att hitta en balans i livet. Att balansera jobb, familj, fritidsintressen och träning kan kännas övermäktigt – hur ska man egentligen göra för hinna med allt? Vi kanske inte har svaren på alla dessa frågor, men vi har en hel del balansövningar du kan göra för att träna upp din fysiska balans och även en hel del andnings- och avslappningsövningar som hjälper dig att hitta balansen i livet.

Hitta balansen i livet

Vid det här laget har du förmodligen koll på att det är bra att röra på sig och få in träning i vardagen. Något som däremot kan vara svårt är att faktiskt få in det i sin planering. När det är middagar som ska lagas, jobb som ska skötas och fritidsaktiviteter som ska hållas igång kan det kännas svårt att klämma in ett träningspass däremellan. 

Ett enkelt sätt att få in mer rörelse och träning i din vardag är att börja med pausgympa på jobbet. Vi kan hjälpa dig träna upp den mentala balansen tack vare Pausit Pausprogram andnings- och avslappningsövningar. Se gärna vårt tidigare inlägg och börja ha en bra vana i din vardag redan nu.

Prova några av våra balansövningar

Vi kan hjälpa dig med den fysiska balansen också! I vårt program för pausgympa är övningarna indelade efter olika kategorier. En av dessa kategorier är just balansövningar. 

Här kommer fyra olika balansövningar från Pausit pausprogram:

  1. Stå på ett ben och låt det andra benet pendla framåt och bakåt.
  2. Stå på ett ben. Dra det andra benet rakt upp mot höften utan att böja knät.
  3. Lyft det ena benet med böjt knä och gör sedan en cirkel med foten, medsols.
  4. Lyft det ena benet med böjt knä och gör sedan en cirkel med foten, motsols.

Prova på vårt program gratis

Vill du bli en av våra nöjda kunder? Kontakta oss så får du prova vårt pausprogram gratis.

Innan du går - vill du se hur programmet ser ut?

Det tar bara några sekunder.

Nej, tack
Ok, visa!