Träna på hösten

Idag börjar september och hösten är snart här på riktigt. Med hösten kommer mörkret och kallare temperaturer. Detta gör att många inte känner sig så sugna på att träna, ta en promenad eller ett snabbt pass på gymmet. Men trots att det är kallt utomhus borde man ju ändå röra på sig, eller hur?

Hur lyckas man med att fortsätta röra på sig på hösten?

Det finns bland annat två olika sätt att fortsätta röra på sig under hösten:

  1. Fortsätt träna på hösten
  2. Använd ett pausprogram under arbetsdagen

1 Fortsätt träna på hösten

Har du lyckats motivera dig till att dra ut på en löprunda eller en promenad? Kanske att köra ett pass på gymmet? De är absolut bra sätt att fortsätta röra på sig under hösten.

Nu, när det kommer att bli kallare och kallare varje vecka, glöm inte att värma upp kroppen och strecha före och efter passet.

Det finns också smidiga lösningar att få in motion i vardagen! Om du lyckas få in en rutin för vardagsmotion även under hösten går det på automatik och känns inte lika ansträngande.

2 Använd ett Pausprogram under arbetsdagen

Ett enkelt sätt att få in mer rörelse i vardagen är att ta korta pauser under dagen. Det viktiga under dessa pauser är att du rör på dig för att få igång blodcirkulationen i kroppen. Vårt pausprogram är ett smidigt sätt att få in pauser under arbetsdagen. Du bestämmer själv vilka tider och hur ofta du vill ha pauser. Du kan även ställa in om du har några specifika problemområden som du vill lägga extra mycket fokus på i övningarna.

Vill du testa på vårt pausprogram Pausit gratis under hösten? Kontakta oss här!

Innan du går - vill du se hur programmet ser ut?

Det tar bara några sekunder.

Nej, tack
Ok, visa!